Nejčastější závady motorů


1.0 ecoBoost
U těchto motorů první generace ( kódy motorů M1DA, M1DB, M2DA, SFCD, atd.) často praskají hlavy u výfuku, nebo se rozdrolí zuby na rozvodovém řemenu a motor se tzv. potká.
Destrukce rozvodového řemenu bývá způsobena benzínem, který naředí motorový olej což může způsobit protékající palivové čerpadlo, špatný vstřikovač paliva, špatné svíčky, výměna motorového oleje po více než 8 000 kilometrech.

1.0 ecoBoost II generace



1.5 a 1.6 ecoBoost
První nejběžnější poškození motorů Ford 1.5 a 1.6 ecoBoost je pozvolná ztráta chladící kapaliny a následné „uvaření“ motoru. Ztráta kapaliny může být způsobena netěsností kdekoliv v chladícím okruhu motoru, případně zpuchřením hadic které tuto chladící kapalinu vedou.

Motoru se může zkroutit hlava válců, vznikne netěsnost mezi hlavou a blokem motoru a vůz naráz ztratí výkon. V bloku se zbortí dilatační spáry mezi válci, ty mohou samozřejmě popraskat a může také prasknout i hlava motoru.
Záleží v jaké fázi jste na ztrátu vody přišli a kolik jste na motor s nedostatkem chladící kapaliny ještě najezdili.
Zborcení (vytržení) vložek v motorech 1.5 a 1.6 ecoBoost je konstrukční závadou těchto bloků první generace. Toto poškození válců čeká každý tento blok motoru v případě, že je originál.

Opravy benzínových motorů Ford ecoBoost i ostatních benzínových motorů Ford