O nich

Svoboda Pavel – BSC servis Horšovský Týn


Tento servis vede syn zakladatele (povoláním syn?) pan Svoboda Pavel který vám na technický dotaz řekne, že je majitel a že nemůže kontrolovat mechaniky…. Coooooo?  Tak proč tam WTF je? Co by tedy měl jiného kontrolovat? Minimálně by měl mít znalosti o tom, jak funguje motor, tedy když mi (po kompletaci motoru) tento motor tlakuje, tak první co udělám je, že sundám ventilové víko, vačky a tu hlavu ještě jednou přetáhnu…. Ale to neudělali, rovnou motor rozebrali a zavolali, že reklamace a že je chyba v našem spodku motoru. Dle našich záručních podmínek jsme toto nemuseli ani řešit, neboť pokud motor rozeberou (nelze již zjistit kdo udělal chybu) tak záruční podmínky samozřejmě neplatí. Ale i přes toto všechno jsme se zachovali čestně a motor (včetně věcí které nebyli předmětem naší opravy) si odvezli na kontrolu a panu Svobodovi jsme nabídli i jeho kompletaci, což přijal.
Při přebírání rozebraného motoru mi zaměstnanci BSC servisu dali podepsat (asi abych jim ho neukradl) takový nějaký divný zvratek na papíru. Netuším, kdo jej zplodil, ale byl dobrý tak na zabalení svačiny… Rádobydokument říkal něco v tom smyslu, že jsme si převzali rozebraný motor a že máme zaplatit vícenáklady, které BSC servisu vznikli (opětovné vyndání a demontáž motoru) což jsem jim samozřejmě v danou chvíli vyškrtal, neb to byl jen a pouze názor pana Pavla Svobody. Nicméně dokument trochu zapomněl na to, že by chtěli také ten motor vrátit, to vůbec ten slohový blemc neřešil… ale i přes tuto další věc jsme kompletní motor vrátili a to v nejkratším možném termínu jak jsme slíbili.
Níže je fotografie obou stran těsnění blok/hlava které prý bylo utaženo mezi blok a hlavu. Zajímavé je, že nebylo otištěno ani na bloku ani na hlavě což je vidět na samotném těsnění (viz. Foto) kde je stále speciální lem kolem všech otvorů. Tento lem by měl být právě otištěn na obou spojovaných materiálech, což není. Toto těsnění vypadá, že jej někdo právě vyndal z regálu, nikoliv z motoru.
těsnění hlavy motoru BSC servis těsnění hlavy motoru Svoboda Pavel

No a kolik fotografií „poškození bloku které druhý den zmizelo“ má k dispozici Svoboda Pavel z BSC servisu Horšovský Týn? Ani jednu, asi nemá k dispozici telefon s fotoaparátem a evidentně ani nikdo ze zaměstnanců, aby tu „závadu“ vyfotil.

V dílně jsme pak měřidly zjistili, že chyba nebyla na námi dodaném dílu (polomotor) ale na jejich pracovním postupu – málo dotažená hlava motoru.
Tedy v danou chvíli jsme mohli polomotor a zbylé díly naskládat na paletu a tu krásně zpět odeslat panu Pavlu Svobodovi do Horšovského Týna do jejich BSC servisu s fakturou na vzniklé vícenáklady. Ale to jsme také neudělali, motor jsme jim (pouze dle ústní dohody) zkompletovali a doručili v daný den.
Den před doručením jsem s panem Pavlem Svobodou mluvil telefonicky, že k nim ráno dovezu zkompletovaný motor… pan Pavel Svoboda se nějak zapomněl zmínit, že u toho nebude, to jsem se dozvěděl až na místě, že není v práci a má přesměrované hovory. Prý vzkazuje, že máte složit motor, zaplatit naše vícenáklady a odjet… WTF?

No a jak se v následující pracovní den zachoval pan Svoboda Pavel z BSC servisu z Horšovského Týna? Jako mistr světa, neumí uznat svou chybu, neumí říci mechanikovy jaký postup má zvolit aby nemusel dělat zbytečnou práci a poté aby jí nemuseli dělat i ti druzí… No a nakonec položil telefon a už nám jej nikdy nezvedl.
Manager, který neumí uznat svou chybu a neumí se ani revanšovat někomu, kdo jeho chybu opravil (a nechtěl za to další peníze i když by mohl!) není člověk na svém místě a měl by se jít nechat zaměstnat a nikoliv někoho zaměstnávat.
Tedy dle mého názoru, jen pan Svoboda Pavel jen a pouze povoláním syn, nikoliv člověk, který by byl kompetentní k tomu řídit autoservis BSC v Horšovském Týnu když neumí ani zajistit správný postup při dotahování hlavy motoru. Nasvědčuje tomu i fakt, že on nic nevybudoval, ale pouze převzal.
Pane Pavle Svobodo, tak přesně takto se firmy pokládají.

Dlouhý Petr
zakladatel spol. NORVEG GROUP s.r.o.